Månedsbrev for April 2019

April 2019

Så kom foråret til Danmark😊

Det betyder blandt andet, at der er flere stævner at tage til.

I marts var der stævner i Tisvilde Hegn 3/3(3 fra Skærmen), Jægerspris Nordskov 10/3(6 fra Skærmen), SM nat i Rude Skov 13/3(2 fra Skærmen), DM nat i Holstenshuus(1 fra Skærmen) og endelig Danish Spring i Lyngby og Tisvilde Hegn 29-31/3 med sprint, mellem- og langdistance(hhv 4, 6 og 5 fra Skærmen)

Hold øje med O-service og kom med ud i skovene, det er dejligt at mødes derude og få prøvet kræfter med andre skove.

B&U-træningen er godt i gang og det bliver en travl periode når SkovCup’en også kommer fra d. 8. maj og de følgende 3 onsdage med finale i Tisvilde Hegn d. 22. juni

Den nærmeste fremtid:

• Divimatchen i Rude Skov på søndag. Vi er 30 tilmeldte og Ulla har sat holdet. DMI lover sol fra en skyfri himmel. Det bliver en fest.
  • 74. Stifinderløb i Gribskov nordd. 28/4 indtil videre er vi 4 tilmeldte fra Skærmen, men der er garanteret plads til flere. Meld jer til, så kan vi samles om transport.
  • AMOK Metr-O Cup 2019. 4 tirsdage fra d. 30/4, se på Amager OK’s facebook-side her: https://www.facebook.com/events/281626682453130/
  • Hold øje med vores aktivitetsplan og tjek O-service med mellemrum, der er næsten altid stævner at melde sig på.

KLUBRELATEREDE ARRANGEMENTER

• Kom og vær klar kl. 16. vi starter med lidt teori, varmer op på vej til skoven, leger lidt og går så ud på et kort der passer med teorien. Vi slutter af med kage og saftevand.
  • Torsdagstræningen. Start kl. 17.15 fra Hareskovhallen. Vi løber på o-kort – der er et kæmpe udvalg af baner udarbejdet af Carl-Henrik og Mogens. Vi vil gerne være flere, så kom bare (der er også 3. halvleg😊).

ØVRIGE ARRANGEMENTER

LØBSRESULTATER

• SM nat                   H65              Hakon Mosbech              4 af 9H70               H70Niels Hamborg                4 af 9
  • DM nat                  H70              Niels Hamborg                12 af 20

Nyheder i øvrigt:

• Torsdag d. 4. april havde Ulla lavet nogle rigtig gode baner. Alle som deltog fik en skøn tur i den forårsklædte skov, og hvis i så efter, var anemonerne lige sprunget ud i løbet af dagen. Vi fik samlet starten ret meget, og det betød, at posterne blev samlet hurtigt ind og vi kunne samles om Kirstens lækre kyllingeret inden det blev alt for sent. Stor tak til både Ulla og Kirsten.
Glade præmiemodtagere

Hvis i har billeder eller oplevelser i vil dele, så send dem gerne til soren.christensen@aeblevangen.dk

Vi ses i skoven