• Denne begivenhed er allerede afholdt.

Klubbens fremtid – hvor er vi i 2020?

29. oktober 2015 @ 18:00 - 20:00

Kære Skærmen-medlemmer.

Sæt kryds i kalenderen torsdag den 29. oktober kl. 19-21 – her vil vi diskutere klubbens fremtid!

Vi synes vist alle, at vi har en rigtig god klub, hvor der er en god stemning og en række gode arrangementer for klubbens medlemmer hvert år med orienteringsløb som omdrejningspunkt.

I bestyrelsen er vi optagede af, hvordan vi kan føre dette videre i fremtiden. Hvordan sikrer vi, at der også fremover er tilstrækkeligt mange medlemmer til fortsat at have en levende klub med overskud til diverse arrangementer?

Overvejer du også, hvordan Skærmen ser ud om fx 5 år? Og hvordan vi sikrer en medlemsfremgang, som giver en levende klub – også fremover??

Vi har i bestyrelsen haft et indledende møde med et par repræsentanter fra DOF (Gert Nielsen og Minna Sejr), som har en masse erfaring med rekruttering af nye medlemmer, og denne erfaring deler de gerne med så mange klubber som muligt.

Derfor inviterer vi jer alle til at komme ned i Hareskovhallen torsdag den 29. oktober til at diskutere dette emne.

Vi får i dagens anledning besøg af Minna Sejr fra Helsingør Ski og Orienteringsklub. Minna har tilbudt at være “mentor” for os og vil fortælle om erfaringer med rekruttering af nye medlemmer gennem familieorientering i hendes klub.

Ellers vil der være afsat mest tid til diskussion og mulighed for at komme med forslag til, hvordan vi kommer videre med arbejdet i Skærmen.

Vedhæftet denne indbydelse er dagsorden samt en række idéer, vi fik på mødet med Gert og Minna.

Tilmelding er ikke nødvendigt – mød blot op!

Vi sørger for noget sødt og noget at drikke.

Dagsorden:

1)       Velkomst
2)       Minna Sejr fortæller om erfaringer med familieorientering
3)       Bestyrelsen fremlægger mulige idéer og forslag (se også oversigt nedenfor)
4)       Tid til drøftelse blandt de fremmødte
5)       Beslutning om hvad klubben vil

Kort oprids af idéer fra mødet med Gert og Minna:

• Familieorientering er et oplagt koncept.
  • Gentagne arrangementer er en vigtig faktor, med samme udgangspunkt/startsted og koncept hver gang.
  • For at få skabt opmærksomhed om tilbuddene, er der gode erfaringer med at hæfte sig op på andre arrangementer (startskud til løbsrække), f.eks.:
  • Naturens dag (september)
  • Værløse byløb
  • Skovens dag
  • Find vej i-dagen (forår)
  • Flyvestationen og tilbyde trailløb + lette baner (f.eks. i forbindelse med indvielse af fotoorientering) – dog henvender dette sig til en anden (voksen) målgruppe.201
  • Klubbens C-løb (efterår)
  • Nytårsfortsæt (dvs. løbsrække i januar/februar)

Dato:
29. oktober 2015