Månedsbrev November 2015

November 2015

Mest aktuelt:

Klubaften med banelægningsprogrammet Condes torsdag den 12. november i klublokalet.

• Torsdagstræningen. Start kl. 17.15 fra Hareskovhallen. Der løbes med pandelamper/lygter.
  • Til klubaftenen med banelægningsprogrammet Condes torsdag den 12. november 2015 kl. 1930 bliver temaet de grundlæggende funktioner. Du lærer at oprette et løb, trykker på ikonet for start og mål, og sætter derefter posterne ind hvor du ønsker. Postbeskrivelserne udfyldes ud fra ikoner med tekst. Det er alt sammen til at finde ud af. Vi har brug for, at du kommer på ”banen”. Medbring venligst din bærbare. Lars fører dig trinvis ind i programmet. De mere rutinerede er også velkomne herunder til opfriskning. Der bliver tid til erfaringsudveksling.
  1. ØVRIGE ARRANGEMENTER I 2015
  • Til DSRs Jubilæumsløb 2015 den 18. oktober 2015 vandt Ulla Hooge sikkert i D65. Til samme løb gik Mogens en klasse ned og fik en 3. plads.
  • Stjernerne funklede i dagslys. Til DM ultralang den 31. oktober 2015 i Gribskov Mårum, nordlig del af Gribskov Midt og Søskoven fik Mogens en sølvmedalje og Ulla Hooge en bronzemedalje. Igen særdeles flotte resultater. Stort TILLYKKE.

• Peter og Karen Margrethe har nu meldt sig på banen som banelæggere til juleløbet den 27. december 2015. Herligt. Vi glædes os.
  • Stævnelederen Søren har til funktionslederne skrevet følgende om vores store C-stævne den 11. oktober 2015:

”Hej alle

Så gjorde vi det igen.

Tak til alle for et vellykket stævne i et perfekt vejr og en masse glade mennesker i skoven.

Med 199 forhåndstilmeldte og små 90 solgte åbne baner blev vores bange anelser gjort til skamme og vi nåede på niveau med tidligere år.

Når jeg drev rundt på pladsen og snakkede eller lyttede, var der kun ros til baner og stævnet i øvrigt.

Et arrangement som dette bliver kun en succes når vi løfter i flok og udfører hver vores del af opgaven.

Det gjorde vi i går til fulde og endnu en gang tak for det.

Med venlig hilsen og på gensyn til næste år og i skoven i almindelighed

Søren”. Også tak til Søren for en sikker styring af stævnet og samtidig styring af materiellet til stævnet. Som banelægger vil jeg gerne fremhæve banekontrollanten Erik Sørensen fra Allerød OK for hans meget kompetente forslag til forbedringer.

• Lidt information fra vores hjemmeside med nogle af Jesper Sørensens bemærkninger nederst:
Måned Unikke besøgende Antal besøg Sider
Sep 980 1599 4002
Okt 1231 2481 10368

”Unikke besøgende” er besøg fra en bruger/computer, der ikke tidligere den pågældende måned har været på besøg. Dvs. at en given bruger kun tæller 1, selvom han kommer på besøg flere gange.

Ud fra tallene kan man konkludere, at de besøgende i oktober i gennemsnit har været på besøg 2 gange.

“Sider” angiver, hvor mange sider der er blevet hentet(set), så i oktober er der i snit blevet hentet 4.44 sider pr. besøg, eller knap 9 sider pr. “unikke besøgende”. Så der er nogle, der har været lidt rundt at kigge.

Tallene burde være renset for søge robotter (som eks. google). Så der er væsentligt flere, der kigger på hjemmesiden, end der er tilmeldte til løbet.

• Mogens har igen færdiggjort et større projekt. Han har i en mail til bl.a. mig skrevet: ”Vi har nu afsluttet projektet “Find Vej i Rødovre” sammen med kommunen, som vil markere begivenheden med et arrangement ved Ejbybunkeren søndag den 25. oktober 2015.
    OK Skærmens bidrag består af tegning af 11 kort med tilhørende fotoorienteringer (204 billeder), samt trykning af mere end 20.000 kort til deltagere, skoler og andre interesserede.”
    Til indvielsen af projektet mødte Kirsten, Søren og undertegnede op (muligvis flere). Vi fik en smuk tur på o-kort med fotoorientering ved Vestvolden i flot solskinsvejr. Der var nok ca. 300 deltagere.
  • Til klubaftenen den 29. oktober 2015 med emnet ”Skærmens fremtid – hvor er vi i 2020? kom der 13 medlemmer, som konstruktivt bidrog med gode forslag til bl.a. medlemsfremgang. Kirstens referat fra mødet er vedhæftet som en fil.